Sopron - GySEV pályaudvar az 1880-as években
2018. január 13. írta: VargaGábor86

Sopron - GySEV pályaudvar az 1880-as években

Forrás: GySEV Üzemtörténeti Gyűjtemény - 9400 Sopron Kőszegi út 20.  (Soproni Vasútbarátok és Vasútmodellezők Egyesülete)

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút szervezeti változásai 1875 és 1923 között
2018. január 13. írta: VargaGábor86

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút szervezeti változásai 1875 és 1923 között

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút hazánk jelenleg egyetlen olyan vasút társasága, melynek magánvasúti előzményei a mai napig léteznek.[1] Igaz, hogy a társaság jelenlegi részvényeinek többségét a magyar állam birtokolja[2], ám szervezetében illetve működését tekintve eltért a többi vasúti vállalatétól.…

A magyarországi vasútépítések rövid összefoglalása a századfordulóig
2018. január 13. írta: VargaGábor86

A magyarországi vasútépítések rövid összefoglalása a századfordulóig

A Nyugat- Európai országoktól eltérően hazánkban nem alakultak ki úgynevezett alternatív szállítási lehetőségek, így Magyarországon a vasút fontosabb – elsődleges –  szerepet töltött be. Az 1850-es években és az 1860-as évek elején épültek meg azok a fővonalak, melyek a magyar Alföldet…

Historiográfiai áttekintés
2018. január 13. írta: VargaGábor86

Historiográfiai áttekintés

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút történetéről eddig megírt és kiadott művek, időrendi sorrendben

 A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasútról sok történeti feldolgozás látott mára napvilágot. Annak ellenére, hogy a vasúti történetírás nem tartozik a hagyományosan népszerű történelmi témájú kötetek közé, az elmúlt években-évtizedekben megnőtt a társasággal, és azon keresztül közvetetten a vasúttal…

süti beállítások módosítása